Alweer naar Budapest - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Alenka Wels - WaarBenJij.nu Alweer naar Budapest - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Alenka Wels - WaarBenJij.nu

Alweer naar Budapest

Blijf op de hoogte en volg Alenka

04 Augustus 2012 | Roemenië, Boekarest

Gisteren avond hebben we heerlijk gegeten. We kochten weer een heerlijk vers broodje bij het tankstation en hadden eieren, tomaten, en champignons gekocht voor een heerlijke omelet. Na het eten liepen we nog een rondje buiten, waar niks te doen was... Dus we gingen in de pub van het hostel zitten waar we voor 2,20 heerlijke baileys hebben gekocht (ik vind het zo leuk om alles wat ik koop om te rekenen omdat het zoooo heerlijk goedkoop is vergeleken duur nederland). We leerden een zwiterde jongen kennen die echt heel grappig is. Hoe hij zich gedraagt is gewoon zo prettig gestoord :p Rond half 2 gingenwe na toch een leuke dag, ondanks de minder leuke stad, slapen. Vanochtend moesten we om 10 uur op om uit te checken. Na het uitchecken lieten we onze spullen in lockers en gingen we op pad om nog lekkere broodjes te scoren bij een bakker in de buurt. Toen we daar kwamen waren ze op en moesten we wachten tot de volgende lading. We zaten ergens op een muurtje. 2 meter naast ons zat een vrouw (zwerfer) met haar hond. Ze glimlachte de hele tijd naar ons. 9 Op een gegeve moment haalde ze wat ik denk bier was te voorschijn en bood ons ook aan. Na een tijdje begon ze tegen me te praten maar zij kon natuurlijk geen engels en ik geen Roemeens. Dus met veel gebaren en wat woorden die ik kon oppikken vertelde ze dat ze me mooi vond en dat de zon heel warm was en nog wat dingen :p Toen we daar zaten kwam er opeens een man naar ons toe gelopen en begon in het Roemeens tegen ons te praten(wat iedereen hier trouwens doet, zelfs om de weg te vragen dus blijkbaar zien we er heel roemeens uit) ik zei in het engels dat we geen roemeens konden. De man ging over in het Roemeens en terwijl hij naar zijn tas wees vertelde hij dat hij parfum bij zich had die hij gestolen had en of we die voor heel weinig wouden kopen. Ik zei dat hij meteen door mocht lopen. Hij probeerde toen nog te raden waar we vandaan kwamen maar daar faalde hij hard in en hij liep weer verder. Na een uur hadden ze eindelijk de broodjes weer en hebben we ingeslagen voor de treinreis. Nu zitten we in het hostel te wachten tot we naar het station gaan.  We zijn best blij dat we weer weg gaan want het is hier zo ongelofelijk vies. We hopen dat Budapest een leuke verandering zal zijn!

• 04 Augustus 2012 - 13:30

Dasha:

Jammer dat het daar zo vies is, poepje. En ik hoop ook voor jullie dat Boedapest leuker en schoner is. Wij hier in Bonaire houden je verslagen heel erg in de gaten en mama wil consyant weten hoebhet met je is als je op whatsapp bent. :P Goeie reis allebei! Xxx

• 04 Augustus 2012 - 14:49

Alenka Wels:

Hou jij mij ook up to date over hoe het met jullie gaat daar! Groetjes aan mama en scott ;)