venetie - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Alenka Wels - WaarBenJij.nu venetie - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Alenka Wels - WaarBenJij.nu

venetie

Blijf op de hoogte en volg Alenka

24 Juli 2012 | Griekenland, Athene

Beetje verlaat maar dit is het verslag van gisteren ochtend (volgende komt vannacht): Gisteren was alweer de laatste dag Venetië. We vertrokken redelijk vroeg naar Santa Lucia. We besloten in de middag warm te eten dus we zaten eerst 2 uurtjes weer bij de steiger (blijkt dus dat je dat met korte ei schrijft xD). We hebben daar even gitaar gespeeld en in de zon gezeten. We raakte daar in gesprek met een Indier die ook backpackt. Hij vertelde dat hij al 4 jaar reist. Hij is zowat de hele wereld over geweest. Het meest impressed waren we met zijn verhalen over zijn reis in Afrika. Hij vertelde dat hij daar gekidnapt was en dat hij met een pistool bedreigd werd en in elkaar geslagen was. Ze lieten hem gaan toen hij hun zijn geld gaf (wat niet eens zoveel was maar gelukkig genoeg dat ze hem vrij lieten). Dus niet zomaar in je eentje naar Congo mensen (daar was dat gebeurd). Daarna kochten Laurien en ik een reuzepizza, die dus echt mega is, en die hebben we samen weer bij de steiger opgegeten. Als afsluiter namen we nog een italiaans ijsje en slenterde we langzaam de stad uit. We gaan het hier zeker missen, het was ongelooflijk mooi. We hebben gisteren  avond alles ingepakt en en hebben uitgecheckt. Vanochtend zijn we om half 5 opgestaan (na een slechte nacht omdat andere mensen besloten naast ons niet te slapen en de rest ook wakker te houden) om de trein naar Ancona te pakken. Daar gaat onze ferry om half 2 s middags naar Patras in griekenland. We hebben er ook wel weer zin in om nieuwe dingen te ontdekken. Ik weet niet wanneer ik weer internet heb dus jullie horen wel weer wat!