Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Alenka Wels - WaarBenJij.nu Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Alenka Wels - WaarBenJij.nu

Athene

Blijf op de hoogte en volg Alenka

24 Juli 2012 | Griekenland, Athene

Daar zitten we dan, als echte supertramps (into the wild term), in een super goedkoop grieks restaurantje. De eerste keer sinds we weg zijn aan een tafel met bestek aan het eten :p Gisteren vertrokken we dus in de vroegste vroegte om eerst met de trein naar Ancona te reizen (wat ons onverwacht 18 euro kostte...) vervolgens moesten we met de bus naar de haven. Bij de haven kwamen we er achter dat de ferry ons ook opeens 20 euro meer kostte dan het zou zijn in eerste instantie... :( De boot die we hadden was super groot en echt mooi van binnen. Wij zaten helemaal boven op het dek. We hadden een tafel en 2 bankjes, die niet erg comfortabel lagen maar we waren dood op dus we hebben best goed geslapen. Om kwart voor 3 in de middag vertrok de boot naar Patras. Onderweg zijn we 2 keer in Ijsland terecht gekomen. Tenminste, volgens mijn mobiel die me enthousiast begroette in Ijsland en ook de lokale tijd van Ijsland aangaf. Gelukkig zijn we uiteindelijk toch in Griekenland terecht gekomen. We hebben naar de prachtige zonsondergang gekeken en toen het eenmaal donker was gingen we voordat we gingen slapen nog even naar buiten. Wat we daar zagen was ..... onbevattelijk, en is niet met woorden te beschrijven. Het was zo donker dat het net leek alsof de hele wereld een groot gat was. Je zag echt helemaal niks. Overdonderd stonden we daar een tijdje toen we plots in de verte zo'n ongeloofelijk bliksem schicht zagen. Hij was gewoon goud. Vervolgens stonden we daar echt bijna een uur in het donker te staren en zagen we eens in de zoveel minuten weer zo'n mooie bliksem. Ik ging om 11 uur ongeveer slapen. Om ongeveer 1 uur werd ik wakker door een enorm harde knal. We waren midden in de nacht in de onweersbui belandt. Laurien was toen nog steeds aan het lezen maar kort daarol vielen we beiden in slaap. In de nacht was ik toen nog 2 of 3 keer wakker geworden maar verder redelijk geslapen. In de ochtend maakte de  boot een tussenstop in een plaatsje in Griekenland. Toen was het nog 6 uur tot patras waar we half 3 aankwamen. Toen namen we de bus naar Athene want blijkbaar reden er geen treinen. Dat duurde weer 3 uur. Toen eindelijk om 6 uur waren we er dan :) We gingen met de metro naar de Akropolis waar in de buurt een backpackers hostel was. Helaas had deze geen ruimte meer. De receptie man belde naar een ander hostel of ze daar plek hadden alleen was dat 20 euro en na al die onverwachte uitgaven de afgelopen 48 uur besloten we dat we dan maar een nachtje bij de Akropolis gaan slapen :p We zijn dus net bij een super goedkoop grieks restaurantje gaan zitten waar we ons lekker vol hebben gegeten voor de nacht. We hebben besloten morgen alweer door te reizen naar Alexandroupolis waar we overmorgen de bus nemen naar Istanbul nemen. Griekenland is wel mooi maar duur en dan hebben we meer tijd in Istanbul en oost europa.