Venetie - Reisverslag uit Venetië, Italië van Alenka Wels - WaarBenJij.nu Venetie - Reisverslag uit Venetië, Italië van Alenka Wels - WaarBenJij.nu

Venetie

Door: alenkawels

Blijf op de hoogte en volg Alenka

21 Juli 2012 | Italië, Venetië

Venetie, de mooiste stad die wij ooit gezien hebben. Laurien haar eerste indruk was: dit is net een soort efteling :p Het is zo mooi en romantisch hier. Bij elk steegje en kanaaltje staan we weer stil van verwondering. De eerste avond toen we waren aangekomen hebben we de hele avond alleen maar rond gelopen. We gingen niet te laat terug. Onderweg naar het station om de trein naar Mestre te pakken kwamen we 2 pakistaanse tegen. In goede hoop dat we met ze mee zouden gaan, om,een wilde nacht te beleven, begonnen ze tegen ons te praten. Wij hebben ze echter vriendelijk afgeschud. Een maal terug in ons luxe hostel namen we een koude douche (het warme water was al door de australiers in de kamers naast ons opgemaakt) en gingen we gelijk slapen. De volgende ochtend stonden we om half 9 op om eerst lekker te ontbijten en vervolgens het zwembad in te duiken. We moesten onze ferry naar griekenland regelen dus vertrokken we half 12 van het hostel. Van onze hostel naar station Mestre is het 40 minuten lopen en daarna nemen we altijd de trein naar santa lucia (dat duurt 10min) dus we lopen heel wat af hier. Zeker gisteren omdat we de hele pier bij de haven moesten aflopen, wat dus echt 30 minuten in 34 graden was.... Toen kwamen wij erachter dat de ferry niet vaart... Nu blijkt dus dat we maandag ochtend een trein om 5:52 in de ochtend moeten pakken naar Ancona om daar de ferry te nemen naar Patras. Na dit te regelen gingen we richting het San Marco plein omdat we daar om half 4 met mijn zus, Dasha, hadden afgesproken. We waren er een uur eerder en hebben daar gewoon op het plein, in de schaduw, uitgerust en wat gegeten. Toen we Dasha in de drukte gevonden hadden, of eerder zij ons, liet zij ons de brug der zuchten zien. Daarna liepen we daar naar een plekje waar ze ook met haar vriendinnen had gechilld. Het is een stijger dichtbij de Rialto brug met super mooi uitzicht. Mijn zus had ons getrakteerd op een spritz. Spritz is een soort drankje met tonic. Best wel lekker en maar voor 2 euro. Blijkbaar drinken alle mannen dit ipv bier. We dronken de spritz op, op de stijger. Toen het half 8 was besloten we ergens pizza to go te halen en het samen met de frizzante wijn (die over was van de nacht ervoor omdat we toen geen kurkentrekker bij ons hadden:p) op te eten op de stijger. Het was zo ongeloofelijk fijn om daar zo te zitten met zijn drieen. Na de pizza gingen we naar een pleintje waar de avond daarvoor ook al een feest was. Het is een soort lokaal feest iets voor een paar dagen waar ze geld ophalen voor een goed doel. Het, was zo leuk daar. Iedereen danste, jong en oud, mannen en vrouwen. Er was een bandje die van alles speelde, van mamma mia tot the Beatles. Er waren ook drie mannen die echt helemaal los gingen en een beetje onder invloed waren. Een ervan was een 65 jaar oude mand die de hele tijd zijn blouse open deed en zijn bierbuik showde aan iedereen. een andere leek ongeloofelijk stoned omdat hij constant een beetje heen en weer aan het wiegen was en 2 seconden later stond hij  luchtgitaar te spelen :p de derde man was gewoon helemaa los aan het gaan. Dasha liet ons al gauw in de steek omdat ze nog met de boot een uur moest voor ze thuis zou zijn. Wij gingen ook kort daarop weer naar huis na een fantastische dag. Vanochtend besloten we geen wekker te zetten en gingen we eerst weer bij het zwembad zonnen. We waren dan ook pas half drie weer bij santa lucia. Daarna hebben we eigenlijk zowat de hele dag bij de stijger gezeten in de zon. We zijn wel nog een keer naar het san marco plein gelopen. (voor de assasins creed spelers: het is echt net alsof ik eerder in venetie ben geweest alleen heb ik deze keer niet de gebouwen bij san marco plein beklommenxD) Ook hebben we weer pizza gegeten en een spritz gedronken. We gingen met de bus weer terug naar de camping/hostel. We hadden de shuttle bus genomen dus gelukkig geen 40 minuten lopen:p Vandaag is alweer onze een na laatste dag in Venetie!

• 22 Juli 2012 - 07:26

Dasha:

Dat was fijn he, op de steiger met pizza en wijn. Dat was de lekkerste pizza margarita ever! Ik ben nu net aangekomen op Leiden centraal na een reis van 6 uur met de bus, boot, shuttlebus, het vliegtuig en de trein! Hihi. Ik vond het super leuk om jullie in Venetië te zien en ik zie uit naar al jullie verhalen. Lots of love en nog heel veel plezier! Xxx