Buda en Pest - Reisverslag uit Budapest XII. kerület, Hongarije van Alenka Wels - WaarBenJij.nu Buda en Pest - Reisverslag uit Budapest XII. kerület, Hongarije van Alenka Wels - WaarBenJij.nu

Buda en Pest

Blijf op de hoogte en volg Alenka

08 Augustus 2012 | Hongarije, Budapest XII. kerület

De tijd vloog voorbij hier. Morgen vertrekken we alweer naar Praag, onze laatste stop voor we terug gaan naar huis. Na de sightseeing eergisteren hadden Laurien en ik onze eigen pasta gemaakt.Na het eten gingen we de stad in. Het was onwijs mooi om al de verlichte bruggen en gebouwen te zien. Toen we midden op de chain bridge stonden gingen om 12 uur alle lichten opeens uit van de grote gebouwen en bruggen. Goed dat ze wat op de energie besparen maar jammer dat je dan niet zoveel meer ziet :p We liepen al snel weer terug want op een maandag is er dus niks te doen in de stad qua uitgaan. We dronken nog een cocktail in het hostel en gingen om 2 uur slapen. We konden gelukkig (als enige dag) gisteren uitslapen omdat we een keer niet van kamer hoefde te wisselen s ochtends vroeg. We sliepen tot 12 uur ongeveer uit. We kochten meteen wat spullen in de supermarkt en maakten ons eigen ontbijt in de keuken. Daarna besloten we de andere kant van de stad (de buda kant) te bekijken. Daar hebben we de matthias kerk bezocht. Deze kerk leek net een sprookjes kasteel, echt super mooi. We hebben ook nog het paleis bezocht en een ander joodse synagoge in de buurt. We liepen meteen door naar de winkelstraat die weer aan de Pest kant is van de stad. Daar hebben we natuurlijk weer (teveel) geld uitgegeven :p Onder andere aan een super lekkere cocktail in het hard rock cafe. Al snel werd het later en gingen we een restaurantje zoeken waar we een coupon voor hadden met 15% korting. Het was een super leuk en gezellig restaurantje waar we een echte hongaarse maaltijd hebben gehad voor 7 euro. Na het eten liepen we weer terug naar het hostel. We gingen om 12 uur slapen aangezien we weer s ochtends vroeg moesten op staan om weer te verhuizen... Na het ontbijt vanochtend liepen we naar een groot park waar uiteindelijk niet zoveel bijzonders was dus we liepen daarna weer naar de winkelstraat. Nu zijn we al een tijdje terug in het hostel in onze niet zo nieuwe kamer. Het is namelijk dezelfde kamer als de eerste nacht. Wel hebben laurien en ik 2 gratis drank couponnetjes voor bij de bar in het hostel omdat we heel lang moesten wachten met inchecken (er was iets fout gegaan ofzo). Dus die gaan we vanavond maar gebruiken :) Ook gaan we naar een ander hongaars restaurantje om te eten. Morgen nemen we een trein om half 12 naar Praag. De reis duurt ongeveer 7 uur dus dat is lekker kort voor ons doen :p