Go to Venice and die - Reisverslag uit Venetië, Italië van Alenka Wels - WaarBenJij.nu Go to Venice and die - Reisverslag uit Venetië, Italië van Alenka Wels - WaarBenJij.nu

Go to Venice and die

Door: alenkawels

Blijf op de hoogte en volg Alenka

18 Juli 2012 | Italië, Venetië

Hier een uitgebreider rapport over de afgelopen 24 uur :) Gisteren dus 14 uur in de trein gezeten. Van leiden naar utrecht, van utrecht naar manheim, van manheim naar zurich, en van zurich naar Milaan. Bij de laatste trein hadden we heel mooi uitzicht in zwitserland en Italie, waar we door de bergen reden. Ik was er de laatste 4 uur wel echt klaar mee en ik wou gewoon eindelijk in Milaan zijn. Een reisgenoot heeft ons echter nog even vermaakt het laatste uurtje. Het was een meisje van anderhalf. Ze rende de hele tijd heen en weer van haar moeder naar ons. En maar lachen en lachen. Haar lach was zo aanstekelijk dat we niet anders konden dan meelachen. De trein naar Milaan was ook nog eens een half uur te laat (de italiaanen hebben het niet zo met op tijd komen:p). We kwamen dus om 21:20 aan. Het station van Milaan is erg mooi alleen is het een hele klus om de weg naar buiten te vinden. We besloten naar via ugolini te gaan omdat daar 2 hostels naast elkaar waren en we dus dachten daar de grootste kans te hebben om een slaap plek te vinden. Na de weg zo'n 10 à 15 keer gevraagd te hebben hebben een aantal vriendelijke italianen ons naar de juiste plek toe gestuurd. Om half 11 kwamen we dan eindelijk moe en uitgeput aan bij Hostel Greco waar de man van de receptie ons nog 10 minuten in spanning hield omdat hij niet zeker wist of er plek was voor ons. Gelukkig was er plek en we gingen naar onze kamer. We deelden de kamer met een amerikaan, een italiaan, een jongen waarvan ik niet weet waarvandaan(ik werd wakker toen hij al vroeg in de ochtend vertrok en de avond daarvoor had ik hem ook niet gezien), een pools meisje, en 2 nederlandse meisjes(die we verder ook niet gezien hebben, alleen midden in de nacht toen ze binnen kwamen). Laurien en ik wouden eigenlijk vroeg gaan slapen maar we raakten in gesprek met de italiaan. Het bleek dat hij in Venetie woont en in Milaan studeert. Hij gaf ons een aantal tips voor in Venetie en we besloten de volgende ochtend samen met hem naar het station te lopen. Uiteindelijk sliepen we om half 2 ongeveer. De volgende ochtend stonden we om half 8 op. De italiaan bracht ons naar het station waar we afscheid namen en vanaf daar namen we nog een metro naar het centrum van Milaan. Daar hebben we vooral bij de duomo gezeten op de trap. Dat was erg leuk totdat er voor ons een enge man van ongeveer 60(onopvallend, teminste dat probeerde hij) een foto maakte van ons :s Ik merkte het op en dat zag hij. Hij begon tegen ons te praten en ik vroeg aan hem of hij een foto van ons had gemaakt en opeens hield hij zich voor domme en begon in verschillende talen ons dingen te vragen. Ook haalde hij plotseling ringen tevoorschijn. We begonnen hem te negeren en na nog een halve minuut vervelend doen liep hij weg. Maar ik vind het nog steeds heel vervelend dat hij nu in bezit is van een foto van ons.... Om 13 uur waren we alweer terug op station centraal. We zaten drie kwartier ergens op het station een beetje mensen te kijken toen we een gozer zagen met zijn broek op zijn knieen (zoals tegenwoordig in is bij jongens) alleen had deze jongen er zijn eigen stijl bij vewerkt. Hij had namelijk geen onderbroek aan... Zoald laurien het leuk zei: het lijkt net een geld automaat :p Om 14:05 vertrok onze trein naar Venetie. Natuurlijk waren we weer een half uur te laat aangekomen :p we hoefden deze keer maar 2 keer de weg te vragen voor we de hostel gevonden hadden. Het is hier best luxe. We zullen er van moeten genieten want hierna krijgen we die luxe niet meer. Er is zelfs een zwembad :) nu gaan we het cenrum in met de shuttle bus lekker lui :p