New year in the jungle - Reisverslag uit Kegalle, Sri Lanka van Alenka Wels - WaarBenJij.nu New year in the jungle - Reisverslag uit Kegalle, Sri Lanka van Alenka Wels - WaarBenJij.nu

New year in the jungle

Blijf op de hoogte en volg Alenka

17 April 2013 | Sri Lanka, Kegalle

Het was een gaaf maar hectisch weekend. Zaterdag stonden we wat later op. We dachten dat er de hele dag wat te doen zou zijn maar dat viel tegen dus besloten we naar het zwembad te gaan bij een hotel waar je gewoon in bikini kan zwemmen. Het was echt fijn om even in bikini te kunnen zwemmen. We hadden frietjes en wat te drinken. We gingen om ongeveer half 2 weer terug en spendeerde wat tijd in de mahout hut. Kitty besloot te gaan drinken met de mahouts overdag maar dat ging voor mij toch net iets te ver. Om ongeveer 4/5 uur begon het keihard te regenen en er was bliksem met hele harde donder. We verstopte onszelf in Emma en mijn kamer. Toen we ons klaar gingen maken voor het feestje die avond zagen we precies voor ons huis een ongeluk met een auto en en tuctuc. Waarschijnlijk was een van de chauffeurs al zwaar aan de alchol. Niemand hier lijkt echt een probleem te hebben met drunk driving. Om ongeveer 5 uur viel de electriciteit uit. Om 6 uur werden we door Upali met zijn vrouw en kinderen opgehaald. Ons eerste obstakel was een boom die door de bliksem op de weg was gevallen en ook een huis had verwoest. We namen dus een jungle weggetje. Emma kitty en ik waren zooo bang terwijl Upali's kinderen gewoon zaten te giechelen. Met de keiharde regen en bliksem en dan op zo'n off road weggetje. We kwamen bij een steil weggetje dat we op moesten voor het feestje. Het weggetje leek echt net een waterval. Upali probeerde de weg op te gaan maar het lukte niet. We reden dus door en we stopte ergens waar Samanthi en de kinderen uitstapte. Het was blijkbaar het huis van Samanthi der zus. Wij reden met Upali door en we hadden geen idee waar we heen gingen xD. We stopte uiteindelijk bij foodcity, een restaurant. Blijkbaar gingen we Arak halen en wat te eten. Upali bleef maar verdwijnen en Emma Kitty en ik hingen maar een beetje rond. We zeiden dat we net een harem van vrouwen van Upali lijken. Hem maar achtervolgen en hij die ons rond rijdt. Uiteindelijk reden we weer door en we eindigde weer bij het huis van Samanthi der zus. Toen we daar binnen kwamen werden we in een kamertje neergezet met Arak met cola en wat nootjes. We vonden het nogal apart dat we in een kamertje apart werden gezet. Na ongeveer een uur gingen de lichten weer aan dus iedereen was heel blij. Het regende wel nog steeds en Upali kreeg constant telefoontjes van zijn broer en ouders die op het terrein wonen dat de rivier bijna ging overstromen. We gingen eten en om half 10 stond de familie bij de tv en begonnen ze elkaars voeten te kussen. Blijkbaar was toen nieuwjaar. We gingen weer terug en waren om 10 uur ongeveer terug. Wij hadden nog steeds geen electriciteit door de boom die was omgevallen. We besloten dus buiten te slapen op het balkon omdat we het in de kamer te warm zouden krijgen. Ik sliep echt heel slecht door alle vuurwerk knallen de hele nacht door.

Op zondag stonden we weer later op en we werden uitgenodigd om te ontbijten bij Upalis ouders. Dat was echt heel aardig omdat we in het weekend eigenlijk zelf voor eten moeten zorgen. Na het ontbijt zaten we weer in de mahout hut. Om 12 uur kwam Erica aan, de nieuwe vrijwilliger.
S avonds zouden we met Upali naar een feestje gaan maar onderweg besloot Upali toch dat we niet zouden gaan omdat er teveel dronken mensen waren. We eindigde dus ergens om wat te eten.

maandag was het nogal drama want Kitty haar ipod is gestolen door 1 van de mahouts. Ik heb daardoor echt helemaal geen zin in mijn laatste 3 weken alleen...
Maandag avond was echt het grootste feest. Het was tegenover Upali zijn huis op een grasveld. Er was muziek en iedereen danste. Natuurlijk werden wij als 'white girls' nogal aangestaard. Ik danste ook met lokale meisjes hier, het was zo onwijs leuk. Ik werd ook aangereden door een tuctuc ... dat was dus iets minder.

Gisteren sliepen we een beetje uit en ik en Kitty voelden ons niet zo dus wij deden niet zoveel. Voor lunch gingen we naar een restaurant met Disa. Het was echt heel lekker. Om 4 uur gingen we naar the girls home. We hadden les gegeven over dieren dit keer. S avonds gingen we weer naar Upali zijn huis voor avondeten. Upali gaf weer een feestje maar wij besloten na het eten gewoon te gaan. S avonds kletsten we wat met elkaar en ik ging op tijd naar bed.

Vanochtend veegde we het terrein weer en na het ontbijt gingen Emma en Erica naar the elephant orphanage als excursie. Ik heb besloten de laatste 2 excursies te bewaren voor wanneer ik hier alleen ben. Dan heb ik nog wat te doen. Kitty en ik waren erg goed bezig door eerst 2 olifant bedden schoon te maken en daarna nog in de eco garden onkruid weg te halen. Het begon te warm te worden en toen gingen we Manika wassen in de rivier. Nu zitten we een beetje te kletsen in ons huis en wachten we op erica en emma voor lunch.