Harri Hundai :) - Reisverslag uit Kegalle, Sri Lanka van Alenka Wels - WaarBenJij.nu Harri Hundai :) - Reisverslag uit Kegalle, Sri Lanka van Alenka Wels - WaarBenJij.nu

Harri Hundai :)

Blijf op de hoogte en volg Alenka

12 April 2013 | Sri Lanka, Kegalle

Alweer een paar super dagen achter de rug gehad. Dinsdag stonden we vroeg op (de nu gewoonlijke tijd). We veegden het terrein en ruimden de bladeren op. We ruimden ook nog wat dang op (olifanten shit :p). Om half 9 hadden we ontbijt bij Samanthi (de vrouw van Upali. Dat is de eigenaar van de olifanten safari hier en hij is ook een politicus. Ik kwam er pas vandaag achter hoe bekend hij eigenlijk is). We gingen na het ontbijt de olifantenbedden schoonmaken. Dat houdt in dat we de bladeren die ze s nachts krijgen en zijn overgebleven weg halen en de dang opruimen. Kitty gooide een blad verkeerd en het kwam op mij terecht met olifantenpis en al xD. Heerlijk.... Om 10 uur en 3 uur is tea time en krijgen we gratis thee bij het cafetje. Dus we dronken onze thee en chillde we vervolgens. Tussen 10 en lunch om 1 uur zaten we in het Mahout huisje en chillden we met hen in de hitte. Vervolgens hadden we een keer lunch in het huis van Upali zijn ouders (dat huis staat op het gebied). Na lunch gingen we weer met de mahouts Sanchiva, Lakmal, Kahlua bij het water chillen en scrubde we Nona weer. Voor drie uur ging Kitty met Sanchiva, die zijn eigen tuctuc heeft, Arak halen. Dat is een drank (33,5%) die ze hier veel drinken. Kitty kocht de mango smaak. Toen ze terug was vertrokken we met zijn drieen in Sanchiva zijn tuctuc naar the girls home, het weeshuis waar we engels les geven. Het is best wel raar want voor ik hier kwam leek het in de info alleemaal zo duidelijk en georganiseerd terwijl het alles behalve is :p. Daar aangekomen is het zo een chaos. De kinderen mogen zelf weten of ze de les willen en er is niemand die je iets uitlegt. Gelukkig was kitty eerder geweest en hebben we ons er door heen geworsteld. We waren ongeveer half 5 uur terug toen we met Rosie (de coordinator, die elke dag irritanter word xD) en Disa (een hele aardige gozer die hier werkt) naar de juwelier waar Kitty en ik een ring hebben gekocht met olifantenhaar erin verwerkt. S avonds na het avondeten om 7 uur dronken we wat Arak met sprite.

Woensdag stonden we op en was de rivier heel hoog door alle regen in de nacht. Dus bezemen kon niet echt door de modder. En de olifanten scruben ook niet. Het was wel heel leuk om de olifanten zelf te zien spelen in de rivier. Kitty ging op een ruberen band door de rivier en Sanchiva zei dat hij haar zou opvangen maar uiteindelijk belandde ze ergens een stukje verder zichzelf vast houdend aan een tak. Net op dat moment kwam natuurlijk Rosie aangewandeld en terwijl iedereen mee keek begon Rosie in haar handen te klappen en zei : 'Kitty come back, it dangerous, kitty come back.' ik moest echr keihard lachen want wat dacht ze dan. Dat kitty over water terug zou lopen?. Natuurlijk kreeg Amaraserri de volle laag omdat hij het had toegelaten. Sanchiva had Kitty ondertussen al gehaald. Rosie maakte zich helemaal druk om niks. Rosie ging die middag gelukkig naar Colombo voor een tijd dus daar hebben we even rust van :p. We hadden die middag kookles van Disa in het huis van Upalis ouders. Ik was blijkbaar een 'harri hundai (verry good) cook, hundai (good) sinhalees wife'.
Na lunch zaten we weer met de mahouts. In de namiddag kregen Emma en ik onze olifantenrit. Mahout Lakmal liep met Nona en ik en Emma zaten als 'proper mahouts' op Nona :).
Na het rijden gingen Sanchiva Kitty en ik ergens een biertje drinken. Het was een beetje een gure plek maar we hadden iig bier :p. Na 1 bier lachen Kitty en ik al helemaal dubbel van het lachen. Door de hitte enzo stijgt het nogal snel naar je hoofd. Na 2 biertjes keerden we terug en nodigde we Emma en mahouts Lakmal en ' the angry mahout' (hij is niet echt boos maar hij is de mahout van Kumari(de boze olifant)) voor een biertje. Dus uiteindelijk na 3biertjes waren we nogal jollie :)

Donderdag gingen we met zijn drieen op excursie (we hebben 3 excursies die we al betaald hebben en dus krijgen). We gingen naar Xigiriya. Dat is een hele hoge steen die je kan beklimmen. We vertrokken met een busje met Amaraserri en zijn 3 kinderen emma kitty en de chauffeur. Het was best lang rijden. Na ongeveer 3 en half uur kwamen we aan bij een tempel waar we eerst nog gingen kijken. Hiervoor moest je heel wat trappen op en dat middag op de dag wanneer het op zijn heetst is...
Na nog ongeveer een half uur rijden en na ergens gestopt te zijn voor lunch kwamen we bij de steen aan. Ik wist nog steeds niet zeker of ik het zou doen omdat ik hoogtevrees heb... Uiteindelijk besloot ik de kans te wagen en kocht ik ook een ticket. Het was zooo gaaf toen we eindelijk op de top waren. Ik was zoooo trots op mezelf. Alleen was het ergste nog niet geweest... want naar beneden gaan is pas eng :s
We reden langzaam weer terug en kwamen pas laat terug, ongeveer 10 uur. Na een lange dag bleven Kitty en ik alsnog tot 12 uur op ongeveer.

Vanochtend stonden we op en bezemden we weer. We gingen na het ontbijt om 10:30 met Upali in zijn truck (die een eigen chauffeur heeft) naar de waterval rijden. Amaraserri ging met een andere auto waar 2 andere ook nog in zaten. Zoals normaal werd er heel wat gestopt en zeker nu omdat kennelijk iedereen Upali kent. Meerdere malen sprak Upali ook mannen aan. Die uiteindelijk allemaal uit de andere wagen kwamen toen we stopte bij een hele lamge hoge rots met een tempel eronder. Dus we eindigde met drie meiden en ongeveer 10 gasten. We klommen op de rots die ongeveer 2km lang is. Onze voeten burnden want de rots was zooo heet van de zon. Na de rots gingen we weer terug de auto in en naar de waterval waar we dus pas 1 uur waren. Het was zoo chill daar. De mannen hadden whiskey en cola mee genomen en we hadden hoppers voor lunch gekocht op de weg. We zwommen en we hielden water splash gevechten :p. Het was zoo gezellig. Om ongeveer 4/5 gingen we terug de auto in. Amaraserri was ondertussen nogal dronken :p Hij vertelde allemaal vage verhalen van andere vrijwilligers en eindigde elke keer met de zin : ' its truth, I'm not drunk'. We reden naar het huis van een van de mannen die mee was. Alle mannen hadden zich daar verzameld en er werd nog meer gedronken en na een tijdje werden een gitaar en een tromel tevoorschijn gehaald. Het was zo onwijs gaaf hoe iedereen in het Singhalees mee zong. De vader van de man bij wiens huis we waren zong en danste zoo leuk :). Na ongeveer een uurtje vertrokken we weer om terug te gaan naar de Safari. We kwam om 8 uur weer thuis.

Komend weekend is hier nieuwjaar dus we hebben 4 flessen Arak klaarstaan en het word waarschijnlijk onwijs gaaf en gezellig. Ik laat het jullie natuurlijk allemaal weten ;) Alvast gelukkig 2013