fantastische eerste dagen :) - Reisverslag uit Kegalle, Sri Lanka van Alenka Wels - WaarBenJij.nu fantastische eerste dagen :) - Reisverslag uit Kegalle, Sri Lanka van Alenka Wels - WaarBenJij.nu

fantastische eerste dagen :)

Blijf op de hoogte en volg Alenka

08 April 2013 | Sri Lanka, Kegalle

Eerste dag vandaag alweer achter de rug. Het was zo onwijs gaaf. Ik begin bij de begin van mijn reis. De eerste vlucht naar Frankfurt was om 14:55. De vlucht was maar 40 minuten maar toch lang genoeg om iets te laten gebeuren. Er was plotseling turbulentie waardoor ik mijn glas water mooi over mezelf heen had gegooid. Vervolgens aangekomen in Frankurt om ongeveer 15:45 moest ik tot 20:35 wachten voor de volgende vlucht naar Colombo. Die helaas ruim een half uur vertrok. De ruim 4 uur wachten heb ik volgemaakt met een groenteburger bij de Burger King, rondlopen, heel wat ritjes in de skyline tram, en heel wat chinezen die echter overal waren. Om iets na 7 uur ging ik door de controle bij de gate. Ik voelde me nogaal seksueel aangerand toen ik uitgebreid gecontroleerd werd omdat het beveiligingspoortje mij blijkbaar niet helemaal vertrouwde. En blijkbaar vetrouwde de beveiliger mijn sportbh niet want die werd heel wat betast.

Het eerste beetje sri lankaanse cultuur had ik al opgesnoven toen een rij van ongeveer 10 mooie stewardessen in lange groene sri lankaanse jurken (sari's) voorbij kwamen lopen. Ze zagen er zo mooi uit.

Eenmaal in het vliegtuig stond een stewardess die iedereen in het sinhalees groette. Ze waren zo vriendelijk dat ze zelfs meeliepen naar mijn stoel. Het hele vliegtuig was in de thema kleuren bruin en blauw zoals de stewardessen droegen. Ik zat aan het gang pad van de middelste 4 stoelen en naast mij waren twee plekken vrij, lekker veel plek dus dacht ik. Totdat de russische vrouw drie plekken van mij vandaan uitgebreid ging liggen en vervolgens wisselde met haar man die zijn stink sokken zowat in mijn neus duwde. Eenmaal aangekomen kwam liep ik naar de arrival hal waar een stuk of 40 mannen stonden met bordjes dus het bordje me daarop 'I to I volunteering' vinden was nogal een opgave. Na 10 minuten vond ik het bordje dat vastgehouden werd door Amaraseri. Een hele aardige man die na Rosie (de teamleidster) in leiding is over ons. We moesten nog tot 15:00 wachten (het was toen 10:30) tot het andere meisje, Emma, was aangekomen. Die ruim 4 uur heb ik doorgebracht door in de warme arrival hal te zitten met Amaraserri en sri lankaanse tv te kijken. Ik was zo moe na maar 2 uur slaap dat ik een paar keer wegdoezelde.

Toen eindelijk Emma aankwam vertrokken we met amaraserri in een busje met een onbekende chauffeur. De rit was zo eng. Na een tijdje relaxte ik een beetje. Ze rijden hier links van de weg (wat sowieso al eng is) en dan ook nog zooo gevaarlijk. En iedereen toetert maar gewoon. Zoveel dat niemand eigenlijk meer opkijkt als er wordt getoeterd. Onderweg stopte we in een eet tentje en hadden we lekker pittig tussendoortje. Sri lanka staat ook bekend om pittig eten dus lekker :). Na anderhalf uur kwamen we eindelijk aan. We kregen een kamer met zijn tweeen. Kitty, de vrijwilliger die er al 3 weken is, slaapt op de boven verdieping. Ook kregen we meteen de ontmoeting met de olifanten. Er zijn er 3. Nona is de lieve olifanten waar Rosie ook een hele goede band mee heeft. Dan heb je Manika. Die is wel redelijk lief maar soms gooit ze wel eens met dingen (gewoon om ondeugend te zijn). En dan heb je nog Kumari maar deze is blijkbaar niet zo lief dus we mogen niet in haar buurt komen. De olifanten doen overdag ritjes met toeristen. De ritjes worden gedaan door de Mahouts. Dit zijn de mannen die de hele dag met de olifanten bezig zijn. Er zijn 2 jonge mannen en de rest is allemaal wat ouder. Ze zijn erg aardig allemaal. De ritjes worden gedaan zodat er geld voor verdiend om voor de olifanten te zorgen. Na de ontmoeting gingen we eigenlijk beetje uitpakken en douchen. Verder hebben we de hele avond gepraat met zijn drieen (kitty en Emma).

Vanochtend hebben Emma en ik lekker uitgeslapen tot ongeveer 10 uur. Daarna kregen we een orientatie gesprekje. We deden vandaag absoluut niet veel. We hebben Manika en Nona in de rivier lekker gewassen en we hebben cricket gespeeld met de mahouts en de rest van de mensen die op het land werken. we hebben de bedden voor de olifant opgemaakt (zoals ze dat hier noemen). Je legt dan 30 palmbladen neer zodat ze iets voor s nachts te eten hebben. Na het de cricket gingen we even de rivier in. De mahouts waren zich aan het wassen in de rivier. Wij gingen daarna douchen en even uitrusten. Om 6 uur gingen we een stukje lopen tot een brug waar rond 6 uur altijd een grote groep vleermuizen(die echt onwijs groot zijn) over de rivier vliegen. Daarna liepen we terug om naar het huis van Upali te gaan. Daar krijgen we altijd ontbijt lunch en avondeten. We waren voor lunch vandaag ergens anders heen gegaan. Het eten was zo lekker. Ik vind het echt niet erg om dat elke dag te eten. Nu zijn we terug gelopen en zitten we weer gezellig te kletsen. De hitte is zooo erg. De mensen hier zeggen allemaal dat het nog nooit zo erg is geweest. Mooie timing dan weer. :p

Morgen gaan we naar de girls home. Dat is een weeshuis waar we engels les gaan geven. We gaan daar om 4 uur smiddags heen. Daarvoor gaan we dus aan de slag met de olifanten.

Het is hier onwijs gaaf en ik heb het heel erg naar mijn zin :)

  • 08 April 2013 - 23:21

    Lau:

    Suuuper gaaf! Ik zag ook al foto's op fb van de olifanten en een van de andere meisjes, echt leuk :) Mooi dat je het naar je zin hebt. Waarschijnlijk wel wennen die warmte? Hier is het nog steeds koud, maar waarschijnlijk wordt het volgende week wel 14 graden haha :p
    Heeeel veel kusjes en een dikke knuffel xxx

  • 09 April 2013 - 11:18

    Alenka:

    Hey. Ja t is lekker warm xD maar wennen is eigemlijk heel snel gegaan wrs om dat ik nog niet helemaal aan de kou gewend was na bonaire en amerika enzo :p
    T is echt super gaaf en dankje voor uitzwaiien :)
    Dikk knuffel en kus terug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alenka

I am a 22 year old biology student. After more than 3 years I am finally going back to Sri Lanka to help my friends there.

Actief sinds 13 Juli 2012
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 33956

Voorgaande reizen:

30 Juli 2016 - 03 September 2016

Back to Sri Lanka

06 April 2013 - 02 Juni 2013

8 weeks Sri Lanka

21 Augustus 2012 - 01 Oktober 2012

Bonaire en Amerika

17 Juli 2012 - 16 Augustus 2012

On The Rails

Landen bezocht: